Podcasty jako platforma promująca zieloną energię w kampanii PGE Baltica

Podcasty mogą być nie tylko świetnym kanałem promocyjnym i reklamowym, ale też i edukacyjnym. Podcasty jako medium informacyjne wykorzystała PGE Baltica w trakcie swojej kampanii promującej tematykę morskiej energetyki wiatrowej i szerzącej wiedze o produkcji zielonej energii elektrycznej z bałtyckiego wiatru. Seria "Łowcy wiatru" cieszyła się bardzo dużą popularnością wśród słuchaczy, zarówno na portalu RMFon.pl jak i na Spotfiy.

W ramach projektu dla PGE Baltica zrealizowanego przez RMF Digital – specjalną jednostkę w Dziale Sprzedaży Grupy RMF kompleksowo obsługującą kampania online powstało sześć odcinków serii "Łowcy wiatru", w których eksperci z PGE Baltica opowiadali o farmach wiatrowych. Słuchacze mogli dowiedzieć się m.in. jak buduje się wiatraki na morzu, jak się je serwisuje, jak "łapie się wiatr" na morzu, czyli jak działają turbiny, a także jak prąd wyprodukowany na Bałtyku trafi do gniazdek w naszych domach.

Kolejne odcinki publikowane były w październiku i listopadzie 2023 roku, a wspierała je promocja na stronach internetowych Grupy RMF. Wykorzystano m.in. formaty takie jak screening, premiumboard, web interstitial i branding stacji RMF24 w serwisie RMFon. Podcastów PGE Baltica nagranych razem z RMF możecie posłuchać pod tym linkiem

WYNIKI

Słuchalność kolejnych odcinków podcastu utrzymywała się na bardzo wysokim poziomie zarówno na platformie RMFon.pl jak i w serwisie Spotify.

  • RMFon.pl: 7,1 tys. użytkowników, 15,6 tys. wyświetleń,
  • Spotify: 14,4 tys. wyświetleń.
Również formaty displayowe osiągnęły bardzo wysokie wyniki, z czego najbardziej efektywny okazał się branding stacji RMF24 , który osiągnął CTR na niespotykanym poziomie 7,1%.

"Reklamodawcy coraz częściej doceniają podcasty jako skuteczny kanał komunikacji. I nie chodzi już wyłącznie o promocję produktów czy usług, ale też o działania wizerunkowe, edukacyjne czy informacyjne. Seria przygotowana dla PGE Baltica pokazuje doskonale, jak w sposób ciekawy i klarowny można opowiadać o dość złożonym temacie, jakim są morskie farmy wiatrowe" – mówi Kamil Sołoducha, Digital Account Executive w Grupie RMF.