Informacja prasowa
www.gruparmf.pl/dla-prasy/informacje-prasowe
Grupa RMF
Przejdź do listy informacji prasowych »

75 proc. słuchaczy radia RMF FM w komercyjnej grupie 16-49 lat
09/07/2012

75 procent słuchaczy radia RMF FM jest w komercyjnej grupie 16-49 lat, podczas gdy ponad 60 procent słuchaczy Trójki jest po 40-stce, w przypadku Jedynki - aż 81 proc.

Radio RMF FM jest liderem słuchalności wśród stacji ogólnopolskich w komercyjnej grupie. Według najnowszej fali badań Instytutu MillwardBrown SMG/KRC, obejmującej II kwartał 2012, RMF FM ma o 64 proc. wyższy udział czasie słuchania niż kolejna stacja w rankingu. Zasięg dzienny wśród osób w wieku 16-49 lat wynosi niemal 36 proc., o ponad 11 punktów procentowych więcej niż dla Radia Zet.

  osoby w wieku 16-49 lat
udział w czasie słuchania zasięg dzienny
RMF FM 28,3% 35,9%
Radio Zet 17,2% 24,6%
PR 1 8,4% 10,0%
PR 3 4,6% 6,8%

Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC; 04-06.2012; TG: osoby w wieku 16-49 lat; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania, zasięg dzienny; próba: 12683.

Radio RMF FM ma najbardziej korzystną z punktu widzenia reklamodawców strukturę wiekową słuchaczy wśród stacji ogólnopolskich. Ponad 3/4 audytorium RMF FM stanowią osoby w komercyjnej grupie odbiorców (w wieku 16-49 lat).
W przypadku Trójki ponad 60 proc. słuchaczy jest powyżej 40 roku życia, a dla Jedynki odsetek ten wynosi to aż 81 proc. Wśród kategorii monitorowanych przez Millward Brown SMG/KRC dominującą grupą słuchaczy w strukturze audytorium radia RMF FM jest 25-39 lat, w przypadku Radia Zet 40-59 lat.

  Struktura słuchaczy stacji radiowych wg. kategorii wiekowych
  RMF FM PR 1 PR 3 Radio Zet
16-49 lat 75,2% 33,7% 62,0% 72,3%
15-24 lata 21,1% 4,5% 8,8% 18,6%
25-39 lat 36,8% 14,0% 31,0% 34,9%
40-59 lat 35,3% 42,2% 47,0% 38,0%
60-75 lat 6,7% 39,3% 13,2% 8,5%

Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC; 04-06.2012; struktura słuchaczy wg. zasięgu dziennego stacji radiowych; próba odpowiednio: 5458, 2472, 2510, 4084.

drukuj
Przejdź do listy informacji prasowych »