Grupa RMF

Radio najskuteczniejszym medium w dotarciu do młodych matek (case study: Kleenex)

W efekcie kampanii radiowej, odsetek osób, które zgadzały się z twierdzeniem, że "Kleenex Anti-Viral zabija 99,9 proc. zarazków w chusteczce" był o połowę wyższy wśród słuchaczy niż wśród osób, które nie słuchają radia.

 
  

W celu podniesienia sprzedaży w okresie zwiększonych zachorowań na grypę i przeziębienie, producent chusteczek jednorazowych Kleenex Anti-Viral chciał zbudować świadomość głównej zalety produktu ("Zabija 99,9 proc. zarazków przeziębienia i grypy znajdujących się  w chusteczce"). Grupą docelową produktu są młode matki z dziećmi w wieku 3-14 lat.

 

 
  

Do kampanii zostało wybrane radio, ponieważ nie tylko buduje wysoki zasięg i dużą liczbę kontaktów ze spotem w grupie docelowej, ale też oferuje niskie koszty zarówno emisji jak i produkcji. Co ważne, radio dociera też do młodych matek w najważniejszych momentach ich dnia (m.in. w drodze na zakupy czy gdy odbierają dzieci ze szkoły).
Kampania była obecna w porannym i popołudniowym paśmie drive time w postaci spotów oraz sponsoringu prognozy pogody. Dodatkowo zaangażowano w działania prezenterów porannego show Radia Capitol, którzy nagrali własną wersję piosenki reklamowej Kleenex Anti-Viral, która została zamieszczona w serwisie YouTube.


 

REZULTATY 
 

O 49% wyższa akceptacja przekazu reklamowego wśród słuchaczy
Główny przekaz kampanii "Kleenex Anti-Viral zabija 99,9 proc. zarazków przeziębienia i grypy w chusteczce" został skutecznie zakumonikowany. 76 proc. słuchaczy radia zgodziło się z tezą ze sloganu reklamowego, w przypadku osób niesłuchających radia ten odsetek wynosił jedynie 51 proc.

Reklamy radiowe były kluczową częścią naszej zimowej kampanii. Radio pozwoliło nam dotrzeć do matek, gdy podwoziło one dzieci do szkoły, czyli w momencie, kiedy wiadomość o ochronie przed rozprzestrzenianiem się wirusów była szczególnie istotna.

Marc Zander, Marketing Manager, Kleenex UK & Ireland

drukuj