Case studies

Radio zwiększa sprzedaż i powoduje wzrost udziału w rynku (case study: Chela-Ferr)

Dzięki kampanii radiowej, głównie w RMF FM, sprzedaż Chela-Ferr wzrosła rok do roku o blisko 80 proc., a produkt stał się jednym z najczęściej kupowanych w swoim segmencie.

Radio wspomaga sprzedaż (case study: ryż Tilda)

Dzięki kampanii radiowej sprzedaż ryżu Tilda wzrosła o blisko połowę, a promocyjny film obejrzało w Internecie w ciągu pierwszych 6 tygodni kampanii 13 tys. osób.

Radio angażuje i prowokuje dyskusje (case study: Policja londyńska)

Dzięki kampanii radiowej policji londyńskiej udało się zaanagażować młodzież w dyskusję na temat przestępczości. Efektem spotów radiowych było m.in. 2 mln odsłon filmów na portalu YouTube.

Przez radio do świata muzyki (case study: H&M)

W konkursie organizowanym w Wielkiej Brytanii w ramach kampanii H&M udział wzięło 17 tys. osób. Sprzedano ponad 50 tys. koszulek z limitowanej serii.

Zwiększenie świadomości marki dzięki radiu (case study: Comic Relief)

Dzięki kampanii w radiu 8-krotnie zwiększono świadomość nowej marki sosów do makaronów wprowadzonych do sprzedaży w Wielkiej Brytanii przez organizację charytatywną Comic Relief.

Radio poprawia wizerunek (case study: Windows 7)

Dzięki szerokim działaniom promocyjnym w oparciu o radio, udało się zmienić postrzeganie marki Windows i stworzyć wizerunek użytecznego i potrzebnego produktu, który jest przydatny w rozwiązywaniu codziennych problemów.

Radio wzbudza emocje i zmusza do myślenia (case study: Ministerstwo Transportu GB)

W wyniku kampanii społecznej Ministerstwa Transportu Wielkiej Brytanii wzrosła empatia kierowców w stosunku do motocyklistów. Po jej zakończeniu co piąty kierowca kojarzył spot radiowy wykorzystany w kampanii.

Radio wprowadza w świat nastolatka (case study: organizacja antynarkotykowa Frank)

Kampania antynarkotykowa prowadzona w radiu spowodowała wzrost o 100% kontaktów przy pomocy specjalnej linii SMS-owej z organizacją Frank udzielającą porad i odpowiadającej na pytania związane z narkotykami. Spoty radiowe wywołały też dyskusje na temat szkodliwości narkotyków wśród nastolatków.

Dobra kreacja zapada w pamięć i zmienia postawy (case study: kampania "Death Calling")

Dzięki bardzo oryginalnej kreacji spotu radiowego (wielokrotnie później nagradzanej), znajomość kampanii społecznej przeciw używaniu komórek podczas jazdy samochodem, wyniosła blisko 50 proc. O 74 proc. wzrosła liczba kierowców, którzy przestali odbierać telefon w aucie.

Radio wpływa na zmianę postaw i zachowań (case study: kampania społeczna Change4Life)

W wyniku kampanii społecznej Change4Life gotowość do zmiany stylu życia na zdrowszy była o 8 proc. wyższa wśród słuchaczy niż wśród pozostałych odbiorców. 18 proc. więcej słuchaczy zapowiedziało wprowadzenie zmian zainspirowanych akcją w ciągu sześciu miesięcy.

Radio najskuteczniejszym medium w dotarciu do młodych matek (case study: Kleenex)

W efekcie kampanii radiowej, odsetek osób, które zgadzały się z twierdzeniem, że "Kleenex Anti-Viral zabija 99,9 proc. zarazków w chusteczce" był o połowę wyższy wśród słuchaczy niż wśród osób, które nie słuchają radia.

Radio zwiększa efektywność kampanii telewizyjnej (case study: ubezpieczenia Churchill)

Dzięki kampanii spotowej przeprowadzonej przez cztery tygodnie w porannym paśmie w około 300 komercyjnych rozgłośniach w Wielkiej Brytanii, o 26 proc. zwiększyła się liczba osób, które zostały skutecznie zachęcone do przeanalizowania oferty ubezpieczeniowej firmy Churchill.

Radio jako początek marketingu szeptanego (case study: serial "Minder")

W akcję promocyjną serialu "Minder", zorganizowaną przez Absolute Radio, zaangażowało się 2,5 tys. osób. Pierwszy odcinek nowej serii obejrzało 2,9 mln widzów.

Przyciągnąć uwagę niekonwencjonalnie wykorzystując radio (case study: Xbox)

W wyniku niestandardowych działań zorganizowanych przez Radio Global, w akcji promującej nową grę typu karaoke na Xboxa wzięło udział 2 tys. osób, a sprzedaż o 60 proc. przekroczyła zakładany poziom.

Radio buduje wizerunek działaniami niestandardowymi (case study: likier Southern Comfort)

Dzięki niestandardowej akcji promocyjnej na antenie Radia Jazz FM udało się zmienić wizerunek kultowego likieru Southern Comfort. Specjalnych audycji poświęconych Nowemu Orleanowi, z którego pochodzi trunek, wysłuchało 0,5 mln osób z core targetu.

Od zera do lidera z radiem jako medium wiodącym (case study: Autoglass)

Autoglass od początku wykorzystywał radio jako medium wiodące w promocji. Dzięki niemu firmie udało się zdobyć pozycję lidera w segmencie w ciągu zaledwie pięciu lat i osiągnąć świadomość marki na poziomie 99 proc.

Wyróżnić się w zatłoczonych mediach (case study: Canon)

18 tys. użytkowników wzięło udział w konkursie firmy Canon reklamowanym w radiowych audycjach sponsorowanych. 14 tys. z nich zgodziło się na otrzymywanie mailingu.

Radio wpływa na działania zakupowe (case study: VW Passat)

W wyniku kampanii radiowej o 33 proc. wzrosła liczba osób odwiedzających dealerów Volkswagena, a o 15 proc. wzrósł ruch na stronie internetowej producenta.

Radio zwiększa liczbę kontaktów z infolinią (case study: Macmillan Cancer Support)

Dzięki dobrze zaplanowanej kampanii czterokrotnie wzrosła liczba telefonów na infolinię dla darczyńców organizacji charytatywnej Macmillan Cancer Support.

Radio skutecznie wprowadza nowy produkt na rynek (case study: Starbukcs)

Dzięki niestandardowej akcji promocyjnej w brytyjskich rozgłośniach grupy Bauer, Starbucks skutecznie wprowadził na rynek nową kawę mrożoną. Po zaledwie dwóch miesiącach kampanii cross-mediowej blisko połowa jej odbiorców spróbowała nowego produktu.

Radio jest kluczowym medium w skutecznych kampaniach (case study: kiełbasy Mattessons)

Kampania radiowa kiełbas Mattesson's skutecznie utrzymała efektywność kampanii telewizyjnej. Dzięki niej wzrósł odsetek klientów, dla których te kiełbasy stały się produktem pierwszego wyboru w tym segmencie, więcej osób zaczęło też postrzegać je jako bardziej uniwersalne i nadające się do różnych potraw.

Know-how Grupy RMF:

CASE STUDIES

przykłady efektywnego wykorzystania radia w kampanii reklamowej z Polski i ze świata

SKUTECZNE PLANOWANIE

poradnik Tomasza Ramzy o różnych aspektch związanych z planowanie kampanii w radiu

SKUTECZNA KREACJA

poradnik Leszka Stafieja nt. profesjonalnego przygotowania efektywnej kreacji radiowej

D0 GÓRY