Europa na Widelcu we Wrocławiu (2011)

Już po raz drugi Wrocław zdecydował się wesprzeć ogólnopolską promocję festiwalu Europa na widelcu na antenie RMF FM. Podobnie jak w 2010 roku, celem głównym akcji było budowanie wizerunku Wrocławia jako miasta atrakcyjnego i otwartego oraz zapewnienie frekwencji tej ważnej dla miasta imprezy.
Tak jak rok wcześniej, akcja na antenie obejmowała zapowiedzi i relacje prosto z imprezy, gdzie znalazły się między innymi degustacje, rozmowy z gośćmi festiwalu i uczestnikami imprezy, a także ciekawe informacje o Wrocławiu i o jego znanych i mało znanych atrakcjach.

Realizacja na antenie:

Emisje akcji poprzedziła intensywana kampania promocyjna.Spoty zapraszały do Wrocławia na festiwal Europa na Widelcu oraz zachęcały do słuchania relacji z imprezy.  Do spotu dołączone było wskazanie sponsorskie Urzędu Miasta Wrocławia "Na festiwal Europa na widelcu zaprasza miasto Wrocław"  (8 sekund)

Posłuchaj zapowiedzi akcji:



Na imprezę zapraszali także dzień wcześniej prowadzący przedpołudniowe pasmo Byle do piątku.

 

Emisje 5 czerwca 2011 roku

Poranny program RMF FM był prowadzony przez Sławomira Kowalewskiego i Barbarę Zielińską w całości z Wrocławia. Na Rynku stanął wóz satelitarny RMF FM.

Raz na godzinę emitowana była animacja antenowa.Przed imprezą w godzinach 10:00-13:00 została wyemitowana 1 relacja dziennikarzy z przygotowań do imprezy, kolejne przypomnały o imprezie i zaproszały do słuchania relacji z Rynku Wrocławia. W trakcie imprezy między godz. 13:00 a 18:00 raz w godzinie emitowane były relacje z imprezy. Barbara Zielińska i Sławomir Kowalewski odwiedzali festiwalowe stoiska, degustowali potrawy z całej Europy, rozmawiali z kucharzami i gośćmi imprezy.
Część animacji poświęcona była urokom Wrocławia, aby skłonić słuchaczy do odwiedzenia tego pięknego miasta.

Posłuchaj przykładowej relacji:


Emisje 6 czerwca 2011 roku

W niedzielę w porannym programie RMF FM (07:00-10:00) prowadzący program przypomnieli o trwającej imprezie i ponownie zaprosili słuchaczy do Wrocławia na wielką degustację przysmaków z całej Europy.

Efekty akcji

Wykorzystanie wielu elemntów programu radiowego do promocji imprezy (relacje, animacje), 12 animacji antenowych dotyczących imprezy i Wrocławia.

Duże zaangażowanie redakcyjne dziennikarzy RMF FM, dzięki czemu relacje z wydarzenia były przygotowane w bardzo atrakcyjny sposób.

Duża frekwencja na imprezie.

Bardzo dobra opinia i uznanie ze strony Biura Promocji Miasta Wrocławia - zleceniodawcy akcji.

Zobacz  list referencyjny Pawła Romaszkana - Dyrektora Promocji Wrocławia.

 

Zobacz zdjęcia z imprezy, Wrocław, czerwiec 2011 roku

Europa na Widelcu, Wrocław 2011 Europa na Widelcu, Wrocław 2011 Europa na Widelcu, Wrocław 2011

Europa na Widelcu, Wrocław 2011

Europa na Widelcu, Wrocław 2011 Europa na Widelcu, Wrocław 2011 Europa na Widelcu, Wrocław 2011 Europa na Widelcu, Wrocław 2011

 

Europa na Widelcu, Wrocław 2011 Europa na Widelcu, Wrocław 2011 Europa na Widelcu, Wrocław 2011

 

 

 

D0 GÓRY