Kulturalna Encyklopedia Poznania (2011)

Miasto warte POZNANIA…

Miasto Poznań i RMF Classic podjęły współpracę w celu przeprowadzenia długoterminowej i szerokiej akcji promocyjnej pt. Kulturalna Encyklopedia Poznania. Celem akcji było przedstawienie walorów kulturalnych Poznania, zainteresowanie słuchaczy RMF Classic ofertą kulturalną regionu oraz budowanie świadomości marki Poznań jako organizatora najlepszych imprez kulturalnych.

Propozycja 

Poznań to miasto z niezwykle bogatą ofertą kulturalną.  Z myślą o jej skutecznej promocji, zaproponowaliśmy cykl audycji na antenie RMF Classic, w których od A do Z , w ciekawej i lekkiej  formie przedstawiliśmy niezwykłe miejsca, rzeczy czy wydarzenia, nadające miastu wyjątkowy i niepowtarzalny charakter.

W audycjach Kulturalna Encyklopedia Poznania zabieraliśmy słuchaczy w wirtualną podróż po ulicach Poznania.  Drogę wytyczały nam hasła - przykładowo – P jak PYRKON, R jak ROGAL ŚWIĘTOMARCIŃSKI, czy S jak SREBRNA PĘTELKA. W każdym odcinku programu w  interesujący i  zabawny sposób opowiadaliśmy o wybranym haśle z Kulturalnej Encyklopedii Poznania

Emisja:

Audycje emitowane były w poniedziałki w okresie czerwiec-lipiec 2011 r. o godz. 17:30. Każdy z nich zawierał ciekawe informacje o niezwykłych miejscach, ludziach czy rzeczach związanych z Poznaniem. 

Długość każdego odcinka wynosił ok. 3 minut.

Posłuchaj przykładowego odcinka programu:


 

Kampania promująca akcję

Spoty promujące akcję, zachęcające do słuchania programu i wejścia na stronę specjalnie stworzonej strony www w serwisie www.rmfclassic.pl emitowane były w blokach reklamowych.

Posłuchaj różnych wersji zapowiadających audycje:



 

Promocja Sponsora

Wskazanie Sponsora (8”) dołączone do zapowiedzi programu emitowanego było w blokach reklamowych oraz  poza blokiem reklamowym na początku i końcu programu programu.

Posłuchaj wskazania sponsorskiego Poznania:


 

Promocja Sponsora - Internet

W serwisie www.rmfclassic.pl powstała specjalna strona internetowa akcji, na której znalazły się:
- Kolejne odcinki programu w  formie mp3 wraz z dodatkowymi informacjami w formie tekstu.

- Kalendarium wydarzeń, jakie miały miejsce w Poznaniu wraz z opisami, zaś wybrane z nich były rozszerzone o dodatkowe informacje w postaci dźwięków mp3

- Logo Miasta, logo Sponsora wraz ze wskazanymi linkiem do stron www 

- Zdjęcia z ważnych wydarzeń kulturalnych stolicy wielkopolski oraz ulic i zabytków Poznania

Zobacz layouty stron www akcji:

Kulturalna Encyklopedia Poznania - strona główna www Kulturalna Encyklopedia Poznania - strona www akcji Kulturalna Encyklopedia Poznania - strona www akcji Kulturalna Encyklopedia Poznania - telebutton


Dodatkowo w ramach ścisłej współpracy z Urzędem Miasta regularnie zamieszczaliśmy informacje o wybranych wydarzeniach i imprezach kulturalnych jakie miały mieć miejsce w Poznaniu.
Przynajmniej jeden raz dziennie w popołudniowych wydaniach Faktów Kulturalnych na antenie RMF Classic pojawiały się informacje z Poznania.

 

Korzyści dla Miasta i RMF Classic

To był najdłuższy projekt specjalny we współpracy z urzędem miejskim jaki do tej pory pojawił się w stacjach Grupy RMF. Uzupełnieniem tej akcji był także projekt Gra miejska, który trwał od czerwca do lipca 2011 roku.
Dzięki tej akcji Poznań zaprezentował w najbardziej pełnej formie walory kulturalne, wzmocnił swoją markę - miasta organizatora wysokiej klasy imprez.

Marka Poznania zarówno w formie dźwiękowej jak też wizualnej obecna była intensywnie zarówno na antenie jak też na stronach internetowych stacji. Dzięki tej komunikacji informacje o Poznaniu trafiły do głównej grupy docelowej RMF Classic, ludzi zamożnych, świadomych swoich potrzeb kulturalnych, korzystających z ofert wyjazdowych, poszukujących nowych możliwości.

Sama stacja zyskała ciekawe treści dla swoich audycji oraz niezwykłe doświadczenie we współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego.

Zobacz także na www.poznan.pl

Zobacz także na inne akcje specjalne w RMF Classic

D0 GÓRY