Muzyka Najlepsza pod Słońcem (czerwiec-sierpień 2011)

Wielkie wydarzenia muzyczne to niezwykle ważne i efektywne narzędzie marketingowe do promocji miast. Taką właśnie atrakcyjną, spektakularną imprezą letnią dla mieszkańców miast, z udziałem największych polskich gwiazd była Muzyka Najlepsza pod Słońcem 2011. Imprezie towarzyszyła intensywna kampania promująca Miasto - partnera imprezy - w mediach ogólnopolskich (radio, Internet, prasa). To najlepsza okazja by wykreować wizerunek Miasta jako nowoczesnego, dynamicznego i otwartego na organizację spektakularnych imprez dla swoich mieszkańców i gości.

Muzyka Najlepsza pod Słońcem 2011 była najważniejszym wydarzeniem letnim radia RMF FM. Zapowiedzi, relacje pojawiały się przez cały okres trwania imprezy (25 czerwca – 27 sierpnia 2011). W sumie na antenie RMF FM zostało wyemitowanych 236 spotów promujących event. Łączna wartości cennikowa tych emisja przekroczyła kwotę 2,5 mln zł RC.

Posłuchaj miksu zapowiedzi koncertów w poszczególnych miastach:


 

Składanka CD

Imprezie towarzyszyło wydanie specjalnej składanki Muzyka Najlepsza pod Słońcem 2011. Pod koniec imprezy, w w sierpniu 2011, składanka zyskała status PLATYNOWEJ PŁYTY. Składanka MNPS od początku premiery plasowała się w pierwszej 10 listy OLIS (lista sprzedaży detalicznej), utrzymując przez kilka tygodni drugą pozycję!

Promocja imprezy

Przed każdym koncertem wysyłano specjalne informacje prasowe do lokalnych i pobliskich dzienników, magazynów, tygodników, stacji TV, rozgłośni radiowych, portali internetowych i instytucji zajmujących się kulturą i promocją kultury. Łącznie wysłano ok. 250 takich maili.

Od początku trwania imprezy ukazało się łącznie 202 materiały  w prasie/TV/Internecie na  temat letnich koncertów RMF w tym: 44 w prasie i 158 w Internecie.

MNPS została wsparta  silną kampanią internetową w portalach Onet i Interia. Kampania wygenerowała prawie 200 tyś wejść na stronę MNPS.

Impreza miał także silne wsparcie prasowe. Całostronicowe ogłoszenia umieszczone zostały w wielu tytułach prasowych i magazynach, tak aby dotrzeć do masowego odbiorcy. Wykorzystano głównie magazyny kobiece, poradnikowe, dzienniki, TV-guidy.

Współpraca z miastami - partnerami organizacyjnymi imprezy.

Kluczowa dla sukcesu imprezy była współpraca organizatora (Grupa RMF) z miastami, gdzie odbywały sie poszczególne koncerty. W ramach realizacji tego projektu Grupa RMF zapewniła m. innymi: wybudowanie sceny, przygotowanie oświetlenia, dźwięku, scenografii i multimediów, przygotowanie i zabezpieczenie zaplecza technicznego, ochronę dostosowaną do potrzeb imprez masowych, pozyskanie artystów, DJ’ów i prowadzących event oraz zapewnienie programu artystycznego, przygotowanie atrakcji poza sceną, czyli atrakcje dla dzieci, miasteczka sponsorskie oraz animacje gier i zabaw.

Ze strony władz miejskich impreza uzyskała takie świadczenia jak m. innymi - udostępnienia terenu wraz z niezbędną infrastrukturą (prąd, możliwość dojazdu) oraz sfinansowanie części kosztów organizacyjnych.

W zamian Miasto - organizator miało zapewnioną szeroką promocję w dużej ogólnopolskiej kampanii reklamowej obejmującej wysokonakładowe tytuły prasowe, ogólnopolskie Radio, Internet oraz outdoor, obecność wizualną w okolicach głównej sceny, możliwość organizacji konkursu promującego Miasto na scenie z nagrodami ufundowanymi przez władze Miasta wg scenariusz uzgodnionego z przedstawicielem Miasta oraz możliwość wystąpienia przedstawiciela Miasta na scenie podczas imprezy.

 

Zobacz jak bawili się uczestnicy Muzyki Najlepszej pod Słońcem 2011:

 

Zobacz jak wyglądały plakaty promujące koncerty w poszczególnych miastach:

MNPS Plakat MNPS plakat MNPS Plakat IV Forum Time - Prof. Krzysztof Żmijewski - laureat Złotego Spychacza
MNPS Plakat MNPS Plakat MNPS Plakat MNPS Plakat
MNPS Plakat MNPS Plakat    

 

Zobacz przykłady artykułów jakie pojawiły się w prasie i magazynach:

MNPS Artykuł MNPS plakat MNPS Plakat

 

D0 GÓRY