DECATHLON ZGORZELEC: mały budżet – duża i skuteczna kampania lokalna online

Grupa RMF przygotowała dla Decathlon Zgorzelec kampanię online obejmującą zarówno formaty display’owe jak i audio. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu, reklamodawca był w stanie dotrzeć do swoich potencjalnych, lokalnych klientów i szeroko wypromować zimową wyprzedaż. Skorzystał też z efektu aureoli, dzięki emisji pre-rolli i mid-rolli w ogólnopolskim radiu RMF FM.

Decathlon Zgorzelec w swojej lutowej kampanii reklamował zimową wyprzedaż – przeceny w sklepach na setki produktów sięgały nawet 70%. Dysponując ograniczonym budżetem marketingowym, marketer zdecydował się na działania internetowe, dzięki czemu kampania mogła być silna i skuteczna. Precyzyjne geotargetowanie pozwoliło na dotarcie z przekazem jedynie do potencjalnych klientów tego konkretnego sklepu – mieszkańców wybranych miast. Reklama dotarła wyłącznie do osób z Jeleniej Góry, Zgorzelca, Lubania, Bogatyni, Bolesławca, Świeradowa Zdroju, Gryfowa Śląskiego, Lwówka Śląskiego, Leśnej i Nowogrodźca.

Z kolei atrakcyjna, wyrazista kreacja – zarówno formatów display jak i spotu audio – jasno komunikowała przekaz (bardzo duże obniżki cen) i zachęcała do zakupów w dwóch sklepach w regionie.

DZIAŁANIA REKLAMOWE

Grupa RMF zaplanowała kampanię Decathlon Zgorzelec w swoich serwisach internetowych: RMFon.pl, RMF24.pl i rmfmaxxx.pl. Wykorzystano: screening (tapeta plus baner) oraz 30-sekundowe spoty audio.

Spoty emitowane były jako pre-rolle, przed włączeniem kanałów radiowych na platformie RMFon.pl oraz jako mid-rolle, w trakcie programu radiowego. Pojawiały się one zarówno w internetowych kanałach muzycznych jak i w stacjach nadających też w eterze, w tym w RMF FM. Dzięki temu reklamodawca mógł skorzystać z „efektu aureoli” („halo effect”) – udowodniono, że reklama w medium o bardzo silnej marce, świetnie rozpoznawalnej i pozytywnie kojarzonej (a taką jest RMF FM), jest znacznie efektywniejsza, wpływa na zwiększenie liczby kliknięć, zaś dobra renoma medium wpływa też korzystnie na postrzeganie brandu reklamodawcy. Jest to tym skuteczniejsze, gdy lokalny reklamodawca promuje się w medium o ogólnopolskim zasięgu.

EFEKTY KAMPANII

  • screening: tapeta/baner, emisja: RMFon.pl, RMF24.pl, rmfmaxxx.pl
    Efekty: 16,1 tys. odsłon, CTR: 4%
    (CTR - procent kliknięć w reklamę w stosunku do liczby jej wyświetleń)
  • spot 30 sek., pre-roll / mid-roll, emisja: RMFon.pl
    Efekty: 12,6 tys. emisji, LTR: 92%
    (LTR - procent pełnych odsłuchań reklamy)