Podcasty - audycje online

Podcasty, czyli audycje dostępne w sieci, cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. I to zarówno te, które wcześniej nadawane są na antenie radiowej (tzw. catch-up), jak i przygotowywane specjalnie do internetu i tam mające swoje premiery. W tym także produkowane we współpracy lub na zlecenie marketerów, czyli podcasty reklamowe.

Podcasty, jako produkcje internetowe, nie są ograniczone w żaden sposób formą. Mogą być to opowieści przygotowywane przez jednego autora, mogą być wywiadem z ekspertem, rozmową dwóch twórców, dyskusją czy wręcz słuchowiskiem. Nie ma też żadnych limitów czasowych – mogą trwać zarówno kilka minut jak i ponad godzinę.

Dostęp do podcastów jest również coraz łatwiejszy – publikacja następuje jednocześnie na wielu platformach, takich jak RMFon.pl, Spotify, Google Podcast i Apple Podcast, a słuchanie ich jest możliwe również mobilnie, dzięki coraz tańszemu dostępowi do internetu z poziomu smartfona.

Ile osób słucha podcastów?

Słuchalność podcastów rośnie [badania]

Zasięg podactów w Polsce systematycznie rośnie. Wg badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce”, zrealizowanego z Publicis Groupe w listopadzie 2020 r., podcastów słucha 31 proc. internautów, czyli 9 mln osób. Aż 57 proc. odbiorców to osoby w wieku powyżej 35 lat. Najliczniejszą grupę stanowią słuchacze mający od 25 do 34 lat (25 proc.), a kolejną – w wieku 35-44 lata (24 proc.).

Kto słucha podcastów?

Wśród wniosków tego samego badania jest bardzo duża akceptacja słuchaczy na obecność reklamodawców i ich marek w tym medium. Aż 69 proc. odbiorców oferty podcastowej akceptuje odcinki czy cykle sponsorowane, 68 proc. – polecenia zawarte w audycjach, a 63 proc. – tworzenie ich we współpracy z markami. Jednocześnie niemal połowa (49 proc.) jest gotowa wysłuchać reklam w podcaście.

Podcasty na RMF ON

Grupa RMF oferuje bazę ponad 100 cykli podcastów dostępnych na platformie RMFon.pl i w aplikacji mobilnej RMF ON. Audycje podzielone są na kategorie tematyczne jak sport, sensacja, komedia, nauka i kultura, muzyka. Ponadto oferujemy liczne podcasty newsowe w kategorii RMF24 oraz rozrywkowe w kategorii RMF MAXXX.

Nasze portfolio tworzą:

  • audycje antenowe, udostępnione użytkownikom w formie podcastów po emisji w radiu,
  • własne serie dedykowane tylko internetowi,
  • podcasty realizowane we współpracy z Klientami Grupy RMF,
  • podcasty twórców zewnętrznych, których content wzbogacą ofertę platformy RMF ON.

Miesięcznie podcastów Grupy RMF słucha ponad 700 tys. użytkowników. Generują oni ponad 6 mln sesji. Najpopularniejsze są audycje informacyjne, takie jak „Poranna Rozmowa w RMF FM” Roberta Mazurka czy „Popołudniowa Rozmowa w RMF FM” prowadzona od września 2021 roku przez pięciu publicystów. Wielu użytkowników wybiera również formaty, które doskonale znają z anteny RMF FM takie jak „Dorwać bestię”, „Sceny zbrodni”, czy „Misja specjalna”.

Podcasty oferta reklamowa GRUPY RMF

Podcasty to również atrakcyjna przestrzeń reklamowa. Nasi użytkownicy łącznie w ciągu miesiąca spędzają pond 466 tys. godzin słuchając podcastów. Jest to czas, gdy często są oni odcięci od jakichkolwiek innych komunikatów reklamowych. Tworzy to unikalną możliwość na dotarcie do nich w niezwykle angażujący i niestandardowy sposób.

Grupa RMF w ramach oferty RMF Digital oferujemy trzy wersje reklamy podcastowej.

  1. Reklama audio
    Emisja spotu (maks. 30-sekundowego) w formie pre rolla, czyli przed uruchomieniem podcastu. Dzięki możliwości wykorzystania targetowania behawioralnego czy demograficznego, reklama audio daje nieograniczone możliwości dotarcia do dowolnej grupy celowej. Przed emisją podcastu publikowany jest maksymalnie jeden spot reklamowy. Dzięki temu użytkownik ma możliwość usłyszenia spoty tylko jednego reklamodawcy co sprawia, że jest to bardzo prestiżowa forma reklamy.
  2. Reklama natywna
    Pojawienie się w treści podcastu w sposób naturalny, w nawiązaniu do tematu odcinka. Prowadzący podcast, może wpleść w scenariusz danego epizodu informację na temat produktu lub usługi reklamodawcy.
  3. Podcast reklamowy
    Podcast przygotowany i wyprodukowany na zlecenie zlecenie reklamodawcy. Grupa RMF oferuje realizację projektu: od przygotowania scenariusza, poprzez nagranie aż po postprodukcję. Podcasty są realizowane przez naszą redakcję w profesjonalnym studiu radiowym. Istnieje możliwość realizacji nagrania również w formie video. Klienci mają możliwość wyboru prowadzącego spośród głosów znanych z anten RMF MAXXX czy RMF Classic, co jest gwarantem wysokiej jakości realizacji. Gotowe podcasty są publikowane na platformie RMF ON oraz na innych platformach streamingowych, m.in. Spotify, Google Podcasts czy Apple Podcasts.

Nasze głosy

Jowita Dziedzic-Golec

Jowita Dziedzic-Golec

Dziennikarka RMF Classic od 2005. Muzykolożka, krytyczka muzyczna i lektorka. więcej Jej recenzje publikowała Gazeta Wyborcza, Przekrój, Tygodnik Powszechny, Ruch Muzyczny, Charaktery i wiele innych. Prowadziła program o kulturze w TVP Kraków. W radiu opowiada między innymi o wszystkich godnych uwagi płytach pojawiających się na rynku fonograficznym. A w niedzielne wieczory namawia do słuchania oper. Oprócz tematów związanych z kulturą, interesuje się sportem, medycyną, ekologią i zdrowym żywieniem. Otwarta na rozmowy na każdy temat ;)  

Dariusz Stańczuk

Dariusz Stańczuk

Dziennikarz RMF Classic, baryton z licencją na granie na fortepianie, po studiach kulturoznawczych, filmoznawczych i teatrologicznych. więcej Specjalista od designu, natury i Skandynawii. Prowadzi wywiady z ciekawymi ludźmi nie tylko z pierwszych stron gazet.

Jadwiga Polus

Jadwiga Polus

Dziennikarka i prezenterka RMF Classic. Fanka muzyki i koncertów. Autorka programów muzycznych i wywiadów.

Magdalena Juszczyk

Magdalena Juszczyk

Dziennikarka RMF Classic specjalizująca się w tematyce filmowej. Prowadzi piątkowy magazyn „Kino w roli głównej”. więcej Jest autorką wywiadów z artystami, w szczególności z polskimi i światowymi aktorami, reżyserami, scenarzystami.

Marta Kubala

Marta Kubala

Dziennikarka RMF Classic, z wykształcenia historyk sztuki i ochroniarz dóbr kultury. więcej Miłośniczka sztuki współczesnej, fanka piosenek Elvisa Presley’a i włoskich krajobrazów.

Małgorzata Bugaj

Małgorzata Bugaj

Prezenterka RMF Classic, z zawodu nauczycielka i dziennikarka. Od lat blisko edukacji i młodzieży, najpierw licealnej, później akademickiej. więcej W RMF Classic prowadzi „Spis treści”, czyli magazyn o książkach. Uwielbia literaturę i dobry film (tu króluje Woody Allen).

Urszula Urzędowska

Urszula Urzędowska

Dziennikarka RMF Classic, autorka m.in. magazynu life stylowego „Życie z klasą” oraz lokalnego programu poświęconego wydarzeniom kulturalnym w Warszawie „Pałac Kultury”. więcej Od lat związana z radiem, pracowała m.in. w Radiu Plus, Radiu Złote Przeboje i Radiu Kolor. Skończyła Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

Łukasz Wojtusik

Łukasz Wojtusik

Dziennikarz radiowy, w RMF Classic prowadzący poranne pasmo „Śniadanie Mistrzów”. Jest autorem podcastu literackiego „Alfabet Wojtusika”. więcej W 2013 roku został uznany przez kapitułę Nagrody Dziennikarzy Małopolski za najlepszego dziennikarza kulturalnego.

Karolina Kowalska

Karolina Kowalska

Dziennikarka RMF MAXXX, prowadzi m.in. sobotni magazyn „MAXXX Show”, gdzie przeprowadza wywiady z polskimi i światowymi artystami, piosenkarzami, ludźmi kina.

Konrad Bogusz

Konrad Bogusz

Dziennikarz RMF MAXXX od 2012 roku, prowadzi m.in. popołudniowe pasmo „I wszystko gra”. więcej Jako reporter stacji prowadził relacje na żywo, reportaże i projekty specjalne, m.in. Carlsberg Where's The Party, Sunrise Festival, Mayday, Desperados Wildest Night Party, MTV EMA, Selector Festival, Live Festival.

Beata Kustra

Beata Kustra

Lubię rozmawiać z ludźmi, słuchać ich i być dociekliwą w wielu kwestiach. Interesuję się gotowaniem, ekologią, zdrową żywnością, zero waste. więcej Ale nie straszne mi są dyskusje na tematy motoryzacyjne, medyczne czy polityczne. Zawodowo zajmuje się social mediami - obecnie pracuję w swojej firmie Beata Kustra Agency | Marketing na miarę.

Paweł Olszowik

Paweł Olszowik

Prowadzący rozrywkowo-motoryzacyjnego programu na YouTube. Ma również doświadczenie w formatach technologicznych, finansowych i lifestylowych.