FILMBOX: Promocja pakietu płatnego oraz premiery filmu przy użyciu content marketingu i podcastu audio

Kino Polska TV zdecydowało się na kampanię digitalową w kanałach oferowanych przez Grupę RMF, by promować premierę filmu „Bohemian Rhapsody” w kanale telewizyjnym FilmBox Premium HD i na platformie FilmBox+. Wykorzystano content marketing i podcasty wsparte promocją redakcyjną oraz formatami display i audio.

Działania reklamowe FilmBoxa miały miejsce na przełomie sierpnia i września 2021 roku. Telewizyjnemu nadawcy zależało, by powiązać premierę filmu opisującego biografię Freddiego Mercury’ego z obchodami jego urodzin przypadającymi na 5 września. RMF Digital, jednostka Działu Sprzedaży Grupy RMF oferująca kompleksowe kampanie online, zaproponowała szereg działań we własnych serwisach.

Partnerstwo Tematu Tygodnia

Przez blisko miesiąc FilmBox był partnerem Tematu Tygodnia na stronie rmf.fm. W tym czasie tematem wiodącym były „Muzyczne legendy w filmowych odsłonach”, a w ramach cyklu powstały trzy artykuły redakcyjne („10 najlepszych filmów muzycznych w historii”, „5 nagrodzonych dramatów muzycznych” i „Freddie Mercury we wspomnieniach Briana Maya”) oraz jeden natywny („»Bohemian Rhapsody«. Filmowa historia zespołu wszech czasów”).

Sekcja w czasie trwania partnerstwa była obrandowana logotypami oraz bannerami FilmBoxa, a sam dział był eksponowany w formie obszaru specjalnego na stronie głównej rmf.fm oraz wspierany redakcyjnie.

Dedykowany podcast

Redakcja RMF FM stworzyła też specjalny podcast „Muzyczne legendy w filmowych odsłonach”. Mateusz Opyrchał, dziennikarz i prezenter rozgłośni, przygotował w ramach cyklu trzy odcinki: o Freddiem Mercurym, o filmie „Bohemian Rhapsody” oraz o najważniejszych filmach poświęconych muzyce. W każdym epizodzie znalazło się lokowanie FilmBoxa, a premiery kolejnych odcinków były promowane poprzez emisje kreacji display oraz audio online (wraz z targetowaniem demograficznym i behawioralnym). Dedykowany spot audio promujący podcast został przygotowany przez Studio RMF. Dodatkowo Mateusz Opyrchał promował podcast w relacji na swoim koncie na Instagramie.

EFEKTY KAMPANII

  • 44,5 tys. unikalnych użytkowników na artykułach w ramach Tematu Tygodnia (149 proc. celu);
  • 3 min. 20 sek. – średni czas spędzony na stronie artykułowej;
  • 12,6 tys. unikalnych użytkowników na stronie podcastu „Muzyczne legendy w filmowych odsłonach”;
  • 55 minut – średni czas spędzony na stronie podcastu;
  • 3,5 tys. odsłuchań odcinków podcastu (total events);
  • promocja podcastu – display (premiumboard): 330 tys. PV, 238 tys. UU, 2,9 tys. klinkięć, CTR 0,87%;
  • promocja podcastu – audio online (pre-roll i mid-roll): 330 tys. PV, 202 tys. UU, LTR (procent odsłuchań spotu w całości) 94,7%.