inFakt

inFakt, innowacyjna firma księgowo-technologiczna, która dostarcza przedsiębiorcom autorską aplikację do prowadzenia księgowości wraz z profesjonalną obsługą księgową, planowała kontynuację i poszerzenie kampanii nastawionej na zwiększenie świadomości marki wykorzystując kanały online i offline, inFakt chciał dotrzeć do przedsiębiorców i kadry zarządzającej na niższych etapach lejka marketingowego, aby podkreślić potencjalne korzyści płynące z ich usług na początku 2022 roku, kiedy w Polsce wprowadzane były liczne i istotne zmiany podatkowe.

Wykorzystanie istniejących relacji i platform

Jako lider reklamy zarówno na rynkach reklamy radiowej jak i audio online oraz największy nadawca radiowy w Polsce (z ponad 10 milionami słuchaczy dziennie), Grupa RMF była w stanie zaoferować pełną gamę standardowych i niestandardowych rozwiązań, z których mógł skorzystać inFakt. Jedną z nich była obecność na platformie muzycznej RMF ON, która oferuje słuchaczom ponad 100 tematycznych kanałów radiowych (poświęconych m.in. konkretnym gatunkom muzycznym czy artystom) oraz dostęp do najpopularniejszych podcastów – realizowanych zarówno przez dziennikarzy Grupy RMF jak i zewnętrznych producentów. RMF ON okazał się idealną przestrzenią dla inFaktu i zwiększenia rozpoznawalności marki.
Aby osiągnąć swoje cele, inFakt nawiązał współpracę z Grupą RMF i zrealizował kampanię, która trwała w styczniu i lutym 2022 roku. Zastosowano przy niej platformę zakupową DV360 i adserwer Google Ad Manager.
Wykorzystując swoje doświadczenie z kampanii telewizyjnych (łączących bezpośredni zakup spotów reklamowych z programmatic buying na platformach VOD), inFakt włączył do swojego media miksu kampanię w modelu Programmatic Guaranteed (PG) Audio.
Segmentacja grupy docelowej i targetowanie demograficzne zostały zdefiniowane przy użyciu danych z platformy DMP Grupy RMF. Emisja odbywała się na stronie RMFon.pl w formie 30-sekundowych pre-rolli audio (przed włączeniem streamu kanału internetowego). W celu określenia sukcesu kampanii monitorowane były takie wskaźniki jak zasięg, konwersja i współczynnik słuchalności (LTR).

Dostarczanie przekazu do kluczowych odbiorców

Programmatic Guaranteed Audio umożliwił inFaktowi precyzyjne dotarcie do wyselekcjonowanych odbiorców. Kampania audio online przewyższyła inne tego typu aż o 30% oraz zwiększyła ogólny zasięg kampanii przy użyciu kanału, który nie jest tak bardzo podatny na blokowanie reklam.
"Synergia działań offline i online w RMF FM pozwoliła nam zwiększyć dotarcie do naszej grupy docelowej. Patrząc na wyniki kampanii jesteśmy pewni, że bez tego miksu nie bylibyśmy w stanie zbudować takiej świadomości marki w tym targecie, a przy tym pozyskać użytkowników zainteresowanych naszymi usługami" – mówi Piotr Nawrocki, Chief Marketing Officer w firmie inFakt.
Konwersje post-view przypisane tej kampanii również przewyższyły o 155% wyniki z kampanii displayowych prowadzonych w tym samym czasie, co odzwierciedliła liczba odwiedzin na landing page z formularzem rejestracyjnym.
"Przykład kampanii prowadzonej z InFaktem potwierdza fakt, że audio online to narzędzie, które przynosi wymierne efekty. Może ono doskonale uzupełniać działania offline w tradycyjnym radiu o nowoczesne rozwiązania reklamowe rozszerzając zasięg kampanii" – mówi Marcin Pyra, Programmatic Manager w Grupie RMF. "Wykorzystanie rozwiązań Programmatic Guaranteed i odpowiednie zdefiniowanie grupy docelowej pozwoliło nam precyzyjnie dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych usługami świadczonymi przez InFakt".

Cele

Dotarcie do przedsiębiorców i osób zarządzających firmami na niższych etapach lejka marketingowego
Podkreślenie potencjalnych korzyści z usług inFakt na początku roku, kiedy w Polsce weszły w życie istotne zmiany podatkowe.

Podejście

inFakt współpracował z Grupą RMF przy kampanii wykorzystując platformę zakupową DV360 z wykorzystaniem adserwera wydawcy - Google Ad Manager od stycznia do lutego 2022 roku
inFakt włączył Programmatic Guaranteed (PG) Audio do swojego miksu kampanii
Emisja kampanii odbywała się na stronie rmfon.pl w formie 30-sekundowych pre-rolli audio poprzedzających stream radia online.

Wyniki

Wykorzystanie PG Audio umożliwiło inFaktowi osiągnięcie 30% przewagi nad innymi kampaniami audio online.
Konwersje post view przewyższyły kampanie display o 155%.