Kobiecość to ja - Gatta

Grupa RMF i RMF Digital przygotowały kompleksowe działania radiowo-digitalowe w ramach kampanii marki Gatta "Kobiecość to ja". Dzięki niestandardowej obecności brandu w eterze i Internecie, przekaz w radiu dotarł do 5,5 mln osób w tym 2,6 mln słuchaczek, a gwarancja ruchu w Internecie została wykonana w 133%.

ZAŁOŻENIA KAMPANII

Kampania “Kobiecość to ja" zainicjowana przez markę Gatta ma zachęcać do przełamywania społecznych stereotypów dotyczących “kobiecości", czyli zespołu cech kobiecych (krągłych bioder, pełnego biustu, długich włosów), a także utartych wzorców "kobiecego" zachowania (bycie grzeczną, delikatną czy wrażliwą, nie wyrażanie swojego zdania). Jest apelem skierowanym nie do kobiet, ale także do całego społeczeństwa. Zatem chcąc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, w ostatnim tygodniu października 2022 roku na antenie RMF FM i w serwisach internetowych Grupy RMF zrealizowana została wyjątkowa akcję specjalna promującą markę Gatta. W jej ramach wykorzystano szereg elementów i działań offline’owych i online’owych:

  • animacja antenowa w RMF FM o raporcie "Kobiecość to ja" i badaniu opinii nt. postrzegania kobiecości,
  • konkurs internetowo-antenowy,
  • promocja na stronie internetowej radia i social mediach,
  • kampania digital.

DZIAŁANIA ANTENOWE

Na początku akcji w audycji dla kobiet i o kobietach "Czego pragną kobiety" RMF FM podjęło temat kobiecości. Prowadząca nawiązała do badania opinii nt. kobiecości przeprowadzonego przez Instytut Badawczy SW Research na zlecenie marki Gatta odsyłając do wchodzenia na specjalną stronę akcji w serwisie rmf.fm, gdzie opublikowany był raport. Elementem audycji był także konkurs – zadaniem słuchaczek było napisanie, jaka jest ich definicja kobiecości.
Działania antenowe wsparła promocja na stronie głównej rmf.fm oraz specjalny wpis na Facebooku RMF FM.

DZIAŁANIA DIGITALOWE

W ramach akcji RMF Digital wyprodukowało cykl podcastów w formie audio i wideo. Powstały trzy odcinki z wyjątkowymi kobietami o definicji kobiecości – czy powinna istnieć, a także o różnych jej obliczach. Zaproszone do rozmów ekspertki rozprawiały się ze stereotypowym rozumieniem słowa kobiecość i komentowały wyniki badania. Rozmowy poprowadziła Urszula Urzędowska, prezenterka RMF Classic, a jej gościniami były:

  • Natalia de Barabro, psycholożka, publicystka, autorka książki “Czuła Przewodniczka"
  • >Magdalena Lamparska, Olga Bołądź, Jowita Radzińska, założycielki Fundacji Gerlsy
  • Ilona Nowińska, Dyrektorka Handlu i Marketingu marki Gatta oraz Małgorzata Barton, Marketing Managerka marki Gatta
Grupa RMF odpowiadała za przygotowanie scenariusza, produkcję, oprawę dźwiękową i wizualną montaż oraz dystrybucję. W formie wideo cykl został opublikowany na kanale RMF FM na YouTubie, a w formie audio na RMFon.pl, Spotify, Apple i Google Podcasts.

Podcasty były promowane poprzez dwa formaty: Screening Premium w wersji desktopowej w serwisach rmf24.pl, rmfmaxx.pl, rmfon.pl oraz Interstitial w wersji mobilnej w serwisach rmf.fm, rmfon.pl, rmf24.pl, rmfclassic.pl oraz w aplikacjach RMF FM, RMF 24, RMF MAXX, RMF ON, RMF CLASSIC.

EFEKTY

Dzięki niestandardowemu wyróżnieniu marki Gatta poprzez działania programowe i promocyjne w sieci oraz kreatywnemu wykorzystaniu tematyki cyklu i dużemu zaangażowanie redakcji, udało się skutecznie dotrzeć do aktywnych kobiet zainteresowanych rozwojem, modą, dbających o dobre samopoczucie i spełnienie w życiu.

  • część radiowa akcji dotarła do 5,5 mln osób, w tym 2,6 mln kobiet,
  • liczba odsłon podcastów audio: 26,7 tys. (przy gwarancji ze strony RMF Digital na poziomie 20 tys. - realizacja na poziomie 133%),
  • screening: zasięg – 92 tys. UU, odsłony – 230 tys. PV, średni CTR – 2,01%,
  • interstitial: zasięg – 204 tys. UU, odsłony – 500 tys. PV, średni CTR – 1,23%

"Dzięki naszemu know how i szerokim możliwościom redakcyjnym, byliśmy w stanie zaproponować marce Gatta wyjątkowe działania zarówno na antenie radiowej jak i w naszych serwisach internetowych. Powstał też cykl wyjątkowych podcastów. Nagrania zostały zrealizowane w studiach radiowo-telewizyjnych RMF FM w Warszawie – to pierwszy raz, kiedy te studia zostały wykorzystane podczas produkcji komercyjnych wideocastów" - mówi Wiktoria Bobrowicz, Digital Account Executive w RMF Digital, specjalnej jednostce Grupy RMF odpowiedzialnej za kampanie online.

“Temat kobiecości jest nam bardzo bliski. Gattę tworzą kobiety. W naszej firmie dominuje płeć piękna i to ona w większości czuwa nad procesem tworzenia produktów. Tak więc zainicjowanie kampanii o tej tematyce jest dla nas czymś naturalnym. W naszej akcji pt. “Kobiecość to ja" mówimy NIE stereotypom, NIE wzorcom, NIE anty-kobiecym schematom. Apel ten kierujemy do całego społeczeństwa, aby przestało nadawać konkretne cechy "kobiecości" i zaczęło utwierdzać kobiety, w tym, że każda z nich jest kobieca w swoim stylu, niezależnie od wyglądu, charakteru, pełnionego zawodu czy roli życiowej. Aby szeroko dotrzeć z tym komunikatem, do kampanii zaprosiliśmy wyjątkowych partnerów, z którymi rozmawialiśmy m.in. nt. definicji kobiecości czy związanych z nią stereotypami. Wierzymy, że nasze działania, również te podcastowe w ramach współpracy z RMF FM sprawiają, że stereotypów nt. kobiecości będzie coraz mniej, a z kolei definicji kobiecości coraz więcej, a najlepiej tyle żeby każda z nas miała swoją własną" - mówi Małgorzata Barton, Marketing Manager marki Gatta.