mBank Nowe Horyzonty

Grupa RMF zrealizowała trwającą blisko dwa miesiące akcję specjalną dla marki mBank mającą na celu promocję Festiwalu Nowe Horyzonty we Wrocławiu, której bank jest głównym partnerem. Kampania obejmowała zarówno działania antenowe w stacjach radiowych, jak i szereg aktywności internetowych przygotowanych przez RMF Digital, w efekcie których wygenerowano ponad 0,5 mln odsłon z logo mBank.

Akcja dla mBanku trwała od 16 czerwca do 6 sierpnia 2022 roku. Za część internetową odpowiadał dział RMF Digital – wyspecjalizowana komórka Działu Sprzedaży Grupy RMF oferująca kompleksową obsługę wszystkich form reklamowych w internecie, również na stronach wydawców zewnętrznych.

Podcasty

Głównym elementem działań online była produkcja i promocja dedykowanego cyklu podcastów „Nowe Horyzonty: Więcej dobrego kina”. Pięcioodcinkowy cykl prowadziła prezenterka RMF Classic Magda Juszczyk, autorka magazynu filmowego w tej stacji. W serii znalazły się rozmowy ze znawcami kina, którzy współtworzą „Nowe Horyzonty” – największy festiwal kina artystycznego, jaki odbywa się w Polsce już od 22 lat. W kolejnych odcinkach prowadząca i jej goście przybliżyli filmy prezentowane widzom w trakcie tegorocznej edycji imprezy.
RMF Digital odpowiadał za kompleksową produkcję podcastu - przygotowanie scenariuszy, opis cyklu i odcinków, nagranie, montaż i dystrybucja

Promocja podcastu

Strona podcastowa została obrandowana – na czas trwania kampanii na stałe osadzony został baner triple billboard 750x300 na górze strony, który był widoczny przy każdej odsłonie strony. Oprócz tego cykl był promowany na stronie głównej rmf.fm i na RMFon.pl. Z kolei na stronach artykułowych serwisów rmf.fm, RMF24.pl i rmfmaxxx.pl pojawiały się przez pięć kolejnych tygodni zajawki redakcyjne.

Content marketing

Redakcja RMF FM przygotowała również artykuł o charakterze natywnym „Świat stoi otworem. Wybierz się w filmową podróż, aby odkryć Nowe Horyzonty”. Został on opublikowany na początku lipca w portalu informacyjnym RMF24.pl. Promocja redakcyjna artykułu miała miejsce na stronie głównej działu Kultura RMF24.pl i na stronach artykułowych.
Promocja mBanku i festiwalu obejmowała również posty na fan page’u RMF FM na Facebooku.

Działania antenowe

Akcja dla mBanku obejmowała również szereg działań antenowych w RMF FM i RMF Classic, m.in.: sponsoringi programów i audycji, ogłoszenia płatne, studio festiwalowe z relacjami i rozmowami z Wrocławia oraz działania informacyjne i redakcyjne. Wśród specjalnych programów znalazły się np. cykl „Świat w filmie” w RMF Classic – w audycjach prezentowane były przykłady filmów, które dobrze reprezentują kino tworzone w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Afryce oraz Azji.
„Nowe Horyzonty” miały też duże wsparcie redakcyjne ze wszystkich stacji Grupy RMF, a szczególnie ze strony RMF Classic, które wysłało na miejsce swoją dziennikarkę Magdę Juszczyk, umieściło na swojej antenie bardzo wiele materiałów związanych z festiwalem, a także aktywnie dostarczało relacje do innych stacji. Informacje pojawiały się też w „Faktach Kulturalnych” w RMF FM i RMF Classic oraz „Fleszach RMF MAXXX”.

Efekty

Dzięki działaniom zaprojektowanym przez RMF Digital udało się efektywnie wykorzystać potencjał stron Grupy RMF:

  • ponad 0,5 mln odsłon z logo mBank na stronach i w kampanii online,
  • dotarcie do ponad 100 tys. osób poprzez kampanię digital i social media,
  • wyższe niż estymowane wyniki słuchalności podcastu „Nowe Horyzonty: Więcej dobrego kina”: 42,3 tys. odsłon, 37,4 tys. unikalnych użytkowników, 21,8 tys. odsłuchań (w tym 15,3 tys. unikalnych),
  • zasięg postów na Facebooku – od 13,7 tys. do 19,7 tys. osób.