VIGANTOLETTEN MAX – różnorodne działania online jako wsparcie kampanii radiowej

Działania na stronach www Grupy RMF są idealnym uzupełnieniem akcji niestandardowych w rozgłośniach radiowych RMF FM, RMF MAXXX i RMF Classic. Z bardzo szerokiej oferty dostępnych form skorzystała marka Vigantoletten MAX, która w portalach i serwisach internetowych była obecna aż przez 6 tygodni trwania akcji specjalnych.

Działania reklamowe brandu Vigantoletten MAX (suplement witaminy D) trwały od końca grudnia 2019 roku przez 7 tygodni – do połowy lutego 2020 roku. Podzielone były na cztery bloki tematyczne związane z Nowym Rokiem, feriami, Walentynkami i Blue Monday.

Wszystkie te działania wsparte były wieloma standardowymi i niestandardowymi obecnościami w serwisach: rmf.fm, rmfmaxxx.pl, RMF24.pl i RMFon.pl.

  • Prawie przez cały okres trwania kampanii Vigantoletten MAX był reklamowany w formie screeningu na rmf.fm, rmfmaxxx.pl i RMF24.pl (pełen branding – połączenie banneru na szczycie każdej strony i tapety).
    Efekty: 189 tys. zrealizowanych odsłon, 8 tys. kliknięć, CTR: 4,24%.
  • Przez ostatnie trzy tygodnie akcji w RMFonie emitowany był 15-sekundowy spot audio (na wszystkich platformach: desktop, wersja mobilna, aplikacja): jako pre-roll, przed uruchomieniem dowolnej stacji na platformie i jako mid-roll, w blokach reklamowych, w kanałach RMF FM i RMF MAXXX.
    Efekty: 400 tys. zrealizowanych emisji spotu, zasięg: 222 tys. osób, z czego 96% odsłuchało spot do końca (listen trough ratio).
  • Przez tydzień emitowany był intersitial w aplikacjach mobilnych RMF MAXXX i RMFon.
    Efekty: 65 tys. odsłon, 1,5 tys. kliknięć, CTR: 2,24%.
  • Strony www rozgłośni pełniły funkcję formularzy zgłoszeniowych w konkursach prowadzonych na antenach stacji: „Postanowienia Noworoczne” (rmf.fm, rmfclassic.pl), „Niezapomniane/Aktywne ferie” (rmf.fm, rmfmaxxx.pl), zabawa walentynkowa „SuperTeam” (rmfmaxxx.pl).
    Efekty: 4 tys. zgłoszeń do konkursów.

Cała akcja radiowo-internetowa spowodowała wzrost udziału brandu Vigantoletten MAX w ogólnej sprzedaży suplementów witaminy D aż o 26% (w trakcie trwania kampanii w 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku 2019). W tym czasie cały rynek suplementów witaminy D wzrósł zaledwie o 2%.