30 proc. słuchalności na 30 lat RMF FM!

10/06/2020

RMF FM ma już ponad 30 proc. udziału w rynku. To pierwszy przypadek w historii badań słuchalności w Polsce, by stacja radiowa przekroczyła próg 30 proc. udziału w czasie słuchania.

Rekord RMF FM!

RMF FM ma obecnie aż 30,6 proc. udziału w czasie słuchania – wynika z najnowszych badań Radio Track (03-05.2020). To więcej niż zsumowany wynik wszystkich pozostałych stacji ogólnopolskich i ponad dwa razy więcej niż osiągnęła kolejna stacja w rankingu. RMF FM odnotowało wzrost udziału aż o 14,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.

REKORD SŁUCHALNOŚCI RMF FM

RMF FM skupia codziennie przy odbiornikach 8,6 mln słuchaczy. Każdy z nich spędza z rozgłośnią średnio 190 minut, czyli ponad 3 godziny dziennie. RMF FM jest najbardziej rozpoznawalną polską marką radiową. Spontanicznie wymienia ją aż 84 proc. badanych, a znajomość wspomagana wynosi  99 proc.

„To najlepszy prezent od naszych Słuchaczy, jaki mogliśmy sobie wymarzyć na nasze 30. urodziny, które obchodzimy w tym roku. Bardzo dziękujemy za ten dowód zaufania i docenienie naszego programu” – mówi Tadeusz Sołtys, prezes i dyrektor programowy RMF FM. „Na ten sukces składają się nie tylko muzyka i informacje, ale też liczne akcje wspierające Słuchaczy w trudnym czasie pandemii, takie jak np. »Przebojowa firma«, »Superbohaterowie« czy wszystkie działania naszego działu informacji, w tym dwukrotnie częstsza emisja »Faktów«” – tłumaczy Sołtys.

W ramach akcji „Przebojowa firma – podaj dalej!” RMF FM wspomaga małe, rodzinne firmy działające na lokalnych rynkach. Wyróżnione przez Słuchaczy rozgłośni firmy otrzymują okolicznościowy certyfikat, znak akcji z hasłem: „Firma polecana przez Słuchaczy RMF FM!” oraz promocję na antenie i w mediach społecznościowych RMF FM. Do dziś napłynęło już ok. 4,5 tys. zgłoszeń klientów małych, rodzinnych firm i młodych biznesów.

Na antenie pojawia się też wiele audycji wspierających Słuchaczy w trudnym czasie pandemii: „Superbohaterowie”, z podziękowaniami dla medyków i osób stojących na pierwszej linii frontu walki z wirusem czy „Koncerty z dużego pokoju”, w ramach których największe polskie i światowe gwiazdy grają mini koncerty ze swoich mieszkań dając namiastkę wielkich, wspólnych koncertów. W dniu otwarcia salonów urody RMF FM ustanowił Dzień Fryzjera i Kosmetyczki, a Słuchacze wysyłali swoje zdjęcia przed i po fryzjerskiej metamorfozie.

„Fakty RMF FM” nadawane są co pół godziny od rana do wieczora przez cały tydzień, a reporterzy wielokrotnie interweniowali w imieniu osób, które ucierpiały w wyniku pandemii. To dzięki temu w kwietniu br. stacja po raz kolejny okazała się najbardziej opiniotwórczym radiem w Polsce. RMF FM w kwietniu zostało wspomniane w 4318 publikacjach. To znaczący wzrost względem marca – aż o 39 proc. RMF FM pobiło tym samym wynik m.in. TVN24, „Rzeczpospolitej”, WP.pl, „Gazety Wyborczej”, Radia Zet czy TOK FM. Najczęściej cytowanym medium w Polsce był Onet.pl.

W maju br. RMF FM przeprowadził też inne, okolicznościowe akcje – 2 maja po raz kolejny zorganizowane zostało Morze Flag z okazji Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. 26 maja świętowaliśmy Dzień Matki – w akcji „Muszę Ci coś powiedzieć, Mamo” słuchacze na antenie zdradzali sekrety, latami skrywane przed mamą.

Przejdź do listy informacji prasowych

KONTAKT DLA PRASY

Maciej Brzozowski       Dyrektor Public Relations

ul. Motorowa 1, 04-035 Warszawa        |        maciej.brzozowski@rmf.pl        |        tel. 22 517 02 57
D0 GÓRY