 EFEKTYWNOŚĆ KOSZTOWA
EFEKTYWNOŚĆ KOSZTOWAMożliwość uzyskania znakomitych parametrów kampanii przy relatywnie niskich cenach stawia radio wśród najbardziej efektywnych kosztowo nośników przekazu.
 WZMOCNIENIE MEDIAMIXU
WZMOCNIENIE MEDIAMIXURadio często wykorzystywane jest jako element większej strategii mediowej. Może doskonale wzmacniać kampanie podczas niskiej aktywności innych mediów (TV) bądź efektywnie je uzupełniać (prasa, internet, OOH).
 CZĘSTOTLIWOŚĆ
 CZĘSTOTLIWOŚĆ 
			Emisja kampanii z odpowiedną częstotliwością umożliwia zbudowanie świadomości marki/produktu, co jest kluczowe w kontekście walki konkurencyjnej.
 WSPARCIE SPRZEDAŻY
 WSPARCIE SPRZEDAŻY 
			Radio jest medium doskonale wspierającym sprzedaż. Dociera do odpowiednich grup celowych z przekazem informującym o asortymencie handlowym, obniżkach, wyprzedażach czy ofertach specjalnych.
 SZYBKOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ
 SZYBKOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ 
			Przygotowanie i zlecenie kampanii radiowej to kwestia najwyżej kilku dni. Elastyczność radia umożliwia szybką i częstą zmianę komunikatów reklamowych.
 WSZECHOBECNOŚĆ
 WSZECHOBECNOŚĆ 
			Radio jest medium odbieranym w czasie rzeczywistym i dociera do indywidualnego odbiorcy, nie wymagając jednocześnie całkowitego zaangażowania z jego strony.
 UNIKANIE REKLAM
 UNIKANIE REKLAM 
			Radio jest medium odpornym na unikanie reklam (zapping), charakteryzującym się relatywnie niewielkim zatłoczeniem reklamowym (clutter). Równocześnie reklama radiowa jest postrzegana jako mało irytująca w porównaniu z innymi mediami.
 TARGETOWANIE
 TARGETOWANIE 
			Radio umożliwia efektywne dotarcie z przekazem reklamowym do konsumentów zróżnicowanych demograficznie, o różnych zainteresowaniach oraz w zależności od ich nastroju.
 TEATR WYOBRAŹNI
TEATR WYOBRAŹNIKluczem do sukcesu jest kreatywność. Radio wykorzystuje siłę wyobraźni i stymuluje ją jak żadne inne medium. Dobra reklama radiowa to taka, którą słuchacz może zobaczyć, kształtując swój własny obraz reklamowanej marki.
 NOWOCZEŚNOŚĆ
 NOWOCZEŚNOŚĆ 
			Radio nieustannie rozwija kolejne platformy dystrybucji, aby być ze swoim słuchaczem zawsze i wszędzie. To medium, które już dzisiaj staje się interaktywną, multimedialną platformą dostarczającą słuchaczom coraz bogatszych treści.
przykłady efektywnego wykorzystania radia w kampanii reklamowej z Polski i ze świata
poradnik Tomasza Ramzy o różnych aspektch związanych z planowanie kampanii w radiu
poradnik Leszka Stafieja nt. profesjonalnego przygotowania efektywnej kreacji radiowej