Gorące premiery na wakacje
Tego lata Grupa RMF serwuje słuchaczom wyjątkowo intensywny sezon podcastowy. Nowe formaty zadebiutują w eterze i online już na początku lipca, a wśród tematów pojawią się kulisy polityki amerykańskiej, nieznane rozdziały historii XX wieku, mrożące krew w żyłach wakacyjne historie i analiza katastrof lotniczych, które wstrząsnęły światem.
1 lipca zadebiutowała seria „Czarne skrzynki”. We wtorkowe wieczory na YouTube RMF24 Kuba Śliwiński opowiadać będzie o największych katastrofach – analizując ich przebieg, przyczyny i to, jak wpłynęły na życie bohaterów i całych społeczności. Format inspirowany jest szwedzkim hitem „Kod: Katastrof”.
3 lipca wystartuje podcast „Wszyscy ludzie Trumpa”, prowadzony przez Andrzeja Kohuta. W każdy czwartek o 18:00 premierowo na Youtube RMF24 i w soboty o 11 radiu RMF24, autor przybliży sylwetki osób z otoczenia prezydenta USA – od wiernych sojuszników po tych, którzy go zdradzili. To spojrzenie na politykę przez pryzmat relacji, wpływów i biografii.
- Wiemy, że wakacje to czas odpoczynku. My chcemy dac naszym słuchaczom więcej ciekawych i różnorodnych treści. Proponujemy treści rozrywkowe, ale też pogłębiające wiedzę czy true crime – podkreśla Maria Lester, szefowa podcastów w Grupie RMF.
6 lipca swoją premierę będą miały dwa kolejne formaty. W niedzielne przedpołudniana YouTube RMF24 i antenie RMF24 pojawią się „Kulisy History Hiking”. To pierwszy podcast twórców kultowego kanału, którzy zdradzą, jak wygląda ich praca od kuchni: od spotkań z byłymi esesmanami po eksplorację podziemi Dolnego Śląska.Tego samego dnia o godz. 20 na antenie RMF FM oraz godz. 18 Youtubowym kanale RMF Sceny Zbrodni Olga Herring zaprezentuje „Wakacje z koszmarów” – mrożące krew w żyłach historie z gatunku true crime, o wakacyjnych wyjazdach, które zamieniły się w tragedie.
Letnią ofertę uzupełni kontynuacja popularnej serii „Szczerze ci powiem x Senyszyn”, w której Kaja Gołuchowska rozmawia z Joanną Senyszyn. Panie można usłyszeć w środy o 11:00 na YouTube, a na antenie RMF FM po północy. Dwa odcinki z tej serii były realizowane we współpracy z marką Herbapol Wrocław. To jeden z obszarów oferty RMF Digital, w ramach której reklamodawcy mogą tworzyć własne podcasty, promować się w ramach istniejących formatów lub emitować reklamy audio w wybranych seriach.
– Podcasty to dynamicznie rozwijający się format, coraz chętniej wykorzystywany przez marketerów – mówi Adam Pachla, Head of Digital Sales w Grupie RMF. – Już od kilku lat oferujemy klientom produkcję własnych podcastów, teraz jednak rozszerzyliśmy naszą usługę o dodatkowe elementy takie jak sponsoring i lokowanie produktów w naszych autorskich podcastach.
Silna baza słuchaczy i zasięg
Jak wynika z danych Grupy RMF, podcasty stacji przyciągają miesięcznie ponad 1 125 500unikalnych użytkowników, którzy generują ponad 7 milionów odsłuchań i spędzają łącznie blisko 750 tysięcy godzin na słuchaniu.
– W zeszłym roku zaobserwowaliśmy duży wzrost zainteresowania reklamą podcastach – dodaje Adam Pachla. – Klienci coraz częściej decydują się nie tylko na reklamę audio przy podcastach ale stawiają również na bardziej natywne i angażujące formy obecności reklamowej, będące integralną częścią odcinka i przenikające treści samych podcastów.