Fan City Tour - EURO 2012 i promocja Polski

Tuż przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej, 10 maja 2012 roku w Warszawie odbyła się konferencja prasowa poświęcona prezentacji FAN CITY TOUR - ogólnopolskiej trasy Mobilnych Stref Kibica zorganizowanej przez firmę Prowokator na zlecenie oficjalnych sponsorów EURO 2012.
Partnerem medialnym trasy jest RMF FM.

W trakcie konferencji prasowej odbyła się debata pt. „Jak EURO wpłynie na mikro i makro gospodarkę Polski". Do debaty zaproszeni zostali przedstawiciele oficjalnych sponsorów EURO 2012 a także przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Związku Miast i Powiatów. Debatę poprowadził Krzysztof Berenda - dziennikarz Faktów Ekonomicznych RMF FM.

Uczestnicy debaty odpowiedali na szereg pytań związanych ze zbliżającą się największą sportową imprezą ostatnich lat. Były też pytania dotyczące miast.  Czy dla poszczególnych miast ma znaczenie jakie drużyny grają? Czy mecz Grecji przyniesie takie same zyski jak mecz Czechów, czy Rosjan? Czy to, że Grecy, Włosi, Irlandczycy i Hiszpanie są pogrążeni w kryzysie spowoduje, że kibice przyjadą mniej tłumnie, albo będą wydawać mniej pieniędzy? Jakie korzyści z imprezy wyniosą miasta-organizatorzy, jakie miejsca pobytowe, a jakie inne miejscowości w kraju?

Ważnym tematem była także turystyka.  Polskę odwiedzi milion obcokrajowców; kibiców i turystów, którzy w innych okolicznościach, w tej liczbie nie wybraliby naszego kraju za cel podróży. Czy EURO 2012 będzie prawdziwym początkiem procesu zmian wizerunku Polski za granicą, jako sprawnego organizatora dużych wydarzeń o zasięgu międzynarodowym, wiarygodnego partnera biznesowego, stabilnego kraju pod względem gospodarczym i politycznym? Czy wreszcie umacnianie pozytywnego wizerunku Polski w zakresie turystyki przyniesie oczekiwane rezultaty w postaci większego napływu turystów w kolejnych latach po EURO 2012.

Zobacz fragmenty debaty dotyczące promocji turystycznej Polski oraz miast w związku z EURO 2012:

 

Zobacz także na www.fancitytour.pl

D0 GÓRY