PR w Samorządzie i Administracji

"Miasto – bohater wydarzeń" - zakończyła się XII edycja najstarszej w Polsce konferencji z obszaru public relations, która dedykowana jest przedstawicielom jednostek samorządowych i państwowych. Podczas trzech dni 150 osób wzięło udział w blisko trzydziestu wykładach, panelach i warsztatach, prowadzonych przez doświadczonych ekspertów.
Konferencji patronowała Grupa RMF.

Konferencja PR w Samorządzie i Administracji Państwowej organizowana jest nieprzerwanie od 2004 roku. Każda edycja poświęcona jest innemu zagadnieniu, a hasło tegorocznej brzmiało: „Miasto – bohater wydarzeń”. W trakcie spotkań mówiono między innymi o korzyściach wynikających ze współpracy gmin z regionalnymi markami, tajnikach wykorzystywania social media w komunikacji, roli i znaczeniu parków technologicznych i spółek samorządowych czy też sposobach na monitoring mediów i opanowanie informacyjnego chaosu.

Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się tacy eksperci jak: Adam Łaszyn– uznany przez magazyn Newsweek za jednego z 50 najbardziej wpływowych Polaków w 2009 roku, Marek Skała – jeden z najlepszych trenerów biznesowych w Polsce, Wiesław Gałązka – konsultant i doradca polityczny, Filip Szatanik – Zastępca Dyrektora Biura Prasowego Urzędu Miasta Krakowa, Marcin Nowak – bloger, geograf i specjalista od nowych mediów, Mariusz Ciarka – rzecznik prasowy Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, Andrzej Malinowski – Prezes Zarządu Dąbrowskich Wodociągów Sp. z o.o., Urszula Podraza – rzecznik prasowy Kraków Airport, Antoni Styrczula – były rzecznik prasowy Prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego oraz Maciej Karczyński - rzecznik prasowy ABW.

PR-owe trendy

PR w Samorządzie i Administracji Państwowej to najstarsza konferencja w Polsce z obszaru public relations dedykowana przedstawicielom jednostek terytorialnych i samorządowych. Odbywa się ona nieprzerwanie od 2004 r. Zainicjowana w Kraśniku została przeniesiona do Katowic, a następnie do stolicy Małopolski. Przez kilkanaście edycji wzięło w niej udział kilka tysięcy uczestników – prezydentów, burmistrzów, wójtów, rzeczników prasowych i osób odpowiedzialnych za promocję i marketing w samorządzie i administracji publicznej. Każdego roku uznani eksperci podejmują tematykę aktualnych trendów w obszarze PR-u.

W tym roku Grupę PRC w organizacji tego wydarzenia wspiera: Urząd Miasta Krakowa oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Krakowie.

 

Prestiżowe Kryształy dla najlepszych

W trakcie konferencji odbyła się gala wręczenia Kryształów PR-u. Celem Konkursu jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw promocyjnych w 6 kategoriach:

Najlepsza gazeta/biuletyn miejski wyróżniono: Gmina Bychawa, Gmina Wyry, Miasto Radlin
Grand Prix w tej kategorii zdobył Urząd Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy. Jury doceniło projekt za nowoczesny układ graficzny, różnorodną tematykę i sprawność dziennikarską.
 

Najlepsza kampania Projektów Unijnych znalazły się cztery kampanie: Urząd Miasta Bydgoszczy, Gmina i Miasto Nisko, Gmina Kruszwica, Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
Najwyższe wyróżnienie Grand Prix przyznano Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Lubuskiego, za kreatywność, spójną linię wizualną, wysoką jakość materiałów promocyjnych, przystępną formę komunikatu oraz zgodność z systemem identyfikacji UE.
 

Najlepszy film promocyjny przyznano dwa najwyższe wyróżnienia Grand Prix dla: Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego i Urzędu Miasta Bydgoszczy. W kategorii oceniano zarówno montaż, muzykę i lektora, jak i scenariusz i koncepcję.

Najlepsza kreatywna kampania promocyjna, w gronie laureatów znaleźli się: Urząd Miejski w Śremie, Miasto Będzin, Urząd Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, Urząd Miasta Łodzi.
Za ciekawy pomysł zrealizowania kampanii, użyte narzędzia promocyjne i nietypowe kanały komunikacji Grand Prix otrzymał Urząd Miasta Łodzi.
 

Najlepsza kampania w mediach społecznościowych wyróżniono: Urząd Miasta Gdyni, Gmina Długołęka, Krakowskie Biuro Festiwalowe – ICE Kraków, Urząd Marszałkowski woj. Podkarpackiego.

Grand Prix zdobyła Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie. Doceniono responsywność kampanii, częstotliwość zamieszczania wpisów oraz atrakcyjność przekazywanych komunikatów.
 

Najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej zostały nominowane: Wodociągi Kieleckie Sp. z o.o., Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o., Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Raciborzu, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Gliwicach.
Grand Prix przyznano Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji w Gliwicach. Oceniono oryginalność pomysłu, nośność idei, użyte w kampanii narzędzia  i różnorodność kanałów komunikacji.


Więcej o konferencji na stronie www.prwsamorzadzie.pl.

D0 GÓRY