TOP Promocji miast, powiatów i regionów 2013 - raport Fundacji Best Place

Poznań, Wrocław i Kraków to miasta, których działania promocyjne w ciągu ostatnich dwóch lat zostały najlepiej ocenione przez samorządowców. Wśród województw przoduje małopolskie, śląskie i warmińsko-mazurskie – tak wynika z drugiej edycji badania przeprowadzonego przez Fundację Best Place.
Partnerem raportu jest Grupa RMF.

Za najlepiej promującą się jednostkę samorządu terytorialnego (JST) szefowie biur promocji uznali  Poznań, choć jego przewaga nad stolicą Dolnego Śląska zmniejszyła się w porównaniu z wynikami badań sprzed dwóch lat. Małopolska wraz z Krakowem zamyka podium JST, których marketingowe działania budzą najwyższe uznanie. Z kolei autorami najlepszych kampanii promocyjnych zostały – oprócz Krakowa (Gołębie kręcą Kraków) – województwo śląskie (Śląskie. Pozytywna energia) i warmińsko-mazurskie (Mazury Cud Natury). W raporcie pt. TOP PROMOCJI polskich miast, powiatów i regionów 2013, poza szczegółowymi wynikami badań, eksperci Instytutu oraz praktycy marketingu miejsc wskazują, jakie promocyjne przedsięwzięcia mogły wpłynąć na tak dobrą pozycję wymienionych miast i regionów.

W raporcie przedstawiono także kluczowe czynniki gwarantujące sukces w promowaniu JST – to konsekwencja, współpraca i pomysł, a także główne bariery w promocji JST i kierunki jej usprawnienia.

Zapraszamy do lektury!

 

O raporcie mówi Adam Mikołajczyk - Best Place Institute

 

Posłuchaj także jaka jest definicja marketingu miejsca wg Adama Mikołajczyka (Best Place)

 

Raport został opracowany przez Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc.

Best Place to społeczność ekspertów, think-tank z zakresu marketingu miejsc, działający na rzecz rozwoju miast, regionów i krajów. Instytut wspiera rozwój dziedziny marketingu terytorialnego, bada, uczy, doradza i pracuje nad doskonaleniem metod marketingowych w służbie zrównoważonego rozwoju miejsc.

 

D0 GÓRY