Vademecum Wiedzy Lidera Samorządowego

Jak przygotować kampanię i z jakich narzędzia skorzystać, aby dotrzeć, zainteresować i pozyskać turystów, aby zechcieli przyjechać do miasta, gminy, czy pojedynczej atrakcji turystycznej? To pytanie często zadają sobie pracownicy biur promocji i samorządowi liderzy. Kilkunastu współautorów tej publikacji, specjalistów z poszczególnych obszarów marketingu, w przystępny sposób tłumaczy samorządowcom odpowiedzialnym za promocję turystyczną Jednostek Samorządu Terytorialnego jak wykorzystywać poszczególne narzędzia, aby komunikat marketingowy trafił do potencjalnego turysty i zachęcił go do odwiedzenia danej miejscowości.
Jeden z artykułów poświęcony jest efektywnemu wykorzystaniu RADIA do budowania wizerunku marki miejsca. Grupa RMF została partnerem 2-giej części "Marketingowego Vademecum Wiedzy Lidera Samorządowego”"

Od kilku lat polskie samorządy bardzo intensywnie zabiegają o względy turystów i inwestorów, ale poziom wiedzy odpowiedzialnych za promocję urzędników wciąż wielokrotnie jest niewystarczający, aby te działania były naprawdę efektywne.
- Druga część „Marketingowego Vademecum Wiedzy Lidera Samorządowego” jest odpowiedzią na oczekiwania samorządowych urzędników – wyjaśnia Robert Stępowski, współautor i wydawca książki. – W tej ogromnie zbiurokratyzowanej machnie, urzędnicy codziennie muszą wzmagać się z masą „papierkowej” pracy i nie mają czasu na zgłębianie wiedzy z zakresu marketingu i public relations oraz możliwości jakie w promocji miast i regionów daje chociażby questing, geolokalizacja czy content marketing – dodaje Stępowski.

W książce znalazły się odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez samorządowców i to zarówno tych zajmujących się bezpośrednio promocją Jednostek Samorządu Terytorialnego, jak i liderów: starostów, wójtów, burmistrzów, prezydentów miast.
Kilkunastu specjalistów z poszczególnych obszarów marketingu opisało dokładnie i w przystępny dla odbiorców sposób, poszczególne narzędzia marketingowe, podając przykłady ich wykorzystania. Wszystkie znajdujące się w książce teksty odpowiadają jednak na jedno, zasadnicze pytanie: Jak efektywnie komunikować się z potencjalnymi turystami?

- Autorzy nie przekazują wiedzy akademickiej, opartej na teoretycznych regułach i marketingowych hasłach, ale bardzo dokładnie i praktycznie opisują narzędzia, które samorządowcy powinni wykorzystywać w komunikacji marketingowej z turystami. W książce znajduje się jednak również niezwykle ciekawy tekst dr Jacka Pogorzelskiego, który pisze jak zbudować markę miejsca, tak aby turyści mogli jej doświadczyć tłumaczy wydawca, Robert Stępowski.

Współautorami „Marketingowego Vademecum Wiedzy Lidera Samorządowego cz. 2” są zarówno przedstawiciele samorządów jak i agencji na ich rzecz pracujących: Łukasz Dębski (Socializer), Robert Fatek (Performance Media), Marcin Gajownik (Agencja Promocji Miast i Regionów), Maciej Klaś (EURO RSCG), Filip Kłodawski (FreshMail), Marcin Krzosek (Interactive Research Center), Paweł Kwiatkowski (STX JAMBOREE), Edyta Mazur (Urząd Marszałkowski woj. Małopolskiego), Krzysztof Nepelski (Grupa RMF), Anna Niedźwieńska (Urząd Marszałkowski woj. Małopolskiego), dr Jacek Pogorzelski (Prime Code), Renata Samełko (Urząd Miasta Ełk), Tomasz Sawicki (SoInteractive), Marcin Stan (Cityboard Media), Robert Stępowski (MarketingMiejsca.com.pl), Łukasz Strzałkowski (Foto-kody.pl), Stanisław Trzciński (STX JAMBOREE), Łukasz Wilczyński (Planet PR).

Premiera książki odbyła się 20 kwietnia 2012 roku podczas Targów Turystycznych Lato w Warszawie.

Zobacz także stronę www.marketingmiejsca.com.pl

D0 GÓRY